Kennis over duurzamer eten toegenomen in Nederland

DOE MAAR LEKKER DUURZAAM en de Postcode Loterij

‘DOE MAAR LEKKER DUURZAAM’ is een actie waarmee de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever Nederlandse consumenten willen informeren en motiveren duurzamer te gaan eten. De actie heeft nu twee jaar achtereen plaatsgevonden en niet zonder succes. Onderzoek toont aan dat de helft van de consumenten in de afgelopen twee jaar duurzamer is gaan eten en dat de kennis over duurzaamheidskeurmerken is toegenomen. Een resultaat waar wij trots op zijn een steentje aan te hebben bijgedragen.

Top-10 meest gekozen producten

Tijdens de DOE MAAR LEKKER DUURZAAM actie kregen alle Nederlandse huishoudens die meespelen met de Postcode Loterij een cadeaukaart ter waarde van 12,50 euro. Hiermee konden duurzamere levensmiddelen worden afgerekend bij Albert Heijn. Het assortiment bestond uit van ruim 1400 producten met een onafhankelijk duurzaamheidskeurmerk of met Unilevers duurzame landbouwprogramma welke gericht zijn op dierenwelzijn, eerlijke handel of milieu. AH biologische appelmoes, Unox rookworsten,  AH Biologische melk, AH Biologische spaghetti en AH Biologische eieren staan in de Top-10 van meest gekozen producten. De Chiquita banaan was het populairst.

Recepten voor een duurzamere wereld

Op www.doemaarlekkerduurzaam.nl vindt u heerlijke recepten voor een duurzamere maaltijd en leest u alles over de keurmerken die verbonden zijn aan ‘DOE MAAR LEKKER DUURZAAM’.

Bron: Dossier Duurzaam 2015, consumentenonderzoek van GfK en marketingbureau b-open.