Nieuwe exclusieve MSC gecertificeerde productlijn in schappen Albert Heijn

Albert Heijn introduceert deze week een nieuw en exclusief productlabel duurzame vis. De nieuwe productlijn – Fish Tales – is MSC gecertificeerde vis. Behalve de nu al beschikbare conserven wordt het assortiment binnenkort uitgebreid met verse en diepvries vis. 

Het merk Fish Tales is opgezet door chefkok Bart van Olphen, die naast zijn nieuwe productlabel, het eten van duurzame vis ook promoot in zijn viskookboeken, en via korte instagram video’s. Hij hecht veel waarde aan de verduurzaming van de visvangst en werkt veelvuldig samen met kleine visserijen in Alaska en de Malediven.

De introductie van de nieuwe productlijn sluit aan bij de huidige Europese tendens van bewuster eten met oog voor duurzaamheid. Nederland is koploper daarin.

Hans Nieuwenhuis, Country Manager Benelux van MSC : “Ik wil Fish Tales en Albert Heijn graag feliciteren met de introductie van deze exclusieve productlijn van MSC gecertificeerde vis. Het geeft aan dat steeds meer supermarkten en merken alleen nog duurzame vis willen verkopen. Het MSC keurmerk geeft de consument de zekerheid dat de vis afkomstig is uit een duurzame visserij. Vis met het MSC keurmerk heeft een volledig traceerbare herkomst en het beheer ervan is goed geregeld. Bedrijven zoals Fish Tales stappen er in omdat consumenten er om vragen, maar ook omdat zij zelf duurzaamheid centraal zetten in de bedrijfsvoering. Met het MSC keurmerk draagt een ieder bij aan gezonde visbestanden, voor nu en in de toekomst. Zo zullen de oceanen weer kunnen krioelen van leven.”

Meer over MSC ›