De Buurtcamping

De Buurtcamping versterkt Nederlandse buurten door samen met inwoners en lokale organisaties driedaagse campings te organiseren. Doel is het creëren van een fijnere buurt waar mensen elkaar groeten, kennen en helpen. Het aantal kampeerders ligt gemiddeld op 150 per camping. Bestaande uit bezoekers via een Stadspas of de Voedselbank, vrijwilligers die activiteiten op de camping verzorgen en betalende buurtbewoners. Uit evaluaties blijkt dat een groot deel van de bewoners elkaar ook na de Buurtcamping blijven zien en actief blijven in de buurt. Met de bijdrage van de Postcode Loterij kan de stichting de komende 2 jaar het aantal Buurtcampings opschalen. Ook gaat de stichting onder de naam ‘De Buurt’ haar opgebouwde netwerk van campingbeheerders en vrijwilligers inzetten om het hele jaar verbindende activiteiten in de buurten te organiseren. Hiermee realiseert de stichting 400.000 nieuwe ontmoetingen via de Buurtcampings en 72.000 ontmoetingen via nieuwe ‘De Buurt’ activiteiten.

2020 - De Buurtcamping

Bijzonder project in
2020
Steun voor dit project
image/svg+xml Schaduw voor wimpel, realistischer gemaakt met lichte blur en verloop van donker naar transparant Oranje wimpel, kleurverloop, met witte tekst € 300.000,-