Eenmalig meespelen met een Kanjerlot 

Verkrijgbaar voor € 14,50 bij Albert Heijn en Primera

In het kort

Met een Kanjerlot (€ 14,50) speelt u eenmalig mee met de Postcode Loterij. Kanjerloten zijn verkrijgbaar bij Albert Heijn en Primera (in de winkel of via de website) en kunnen worden gekocht door iedereen van 18 jaar en ouder. Na aankoop dient het Kanjerlot geactiveerd te worden via www.postcodeloterij.nl/activeer. Na activatie speelt de koper of degene die het lot cadeau heeft gekregen, mee met de eerstvolgende maandelijkse trekking van de Postcode Loterij. Deelname is eenmalig en stopt automatisch. Daarin verschilt dit eenmalig lot van een ‘normaal’ lot bij de Postcode Loterij. Met een ‘normaal’ lot speelt u doorlopend mee, maakt u elke maand kans op prijzen en cadeaus en wordt er maandelijks een bedrag afgeschreven via automatische incasso.

 

 

Kanjerlot activeren

  1. U activeert het Kanjerlot door uw unieke kaartnummer, pincode én uw gegevens volledig in te vullen op postcodeloterij.nl/activeer.
  2. Het moment van activatie van uw Kanjerlot bepaalt met welke trekking u meespeelt. Na activatie speelt u eenmalig mee met de eerstvolgende trekking. Hierna stopt uw deelname automatisch.
  3. Meespelen met de PostcodeKanjer van € 58,9 MILJOEN én een Hollands Huisje ontvangen? Activeer dan uw Kanjerlot tussen 14 november 2022 en 1 januari 2023 02.00 ‘s nachts.
  4. Als u vóór 27 december 10.00 uur uw Kanjerlot activeert, dan speelt u ook gratis mee met de 14e trekking.
  5. U ontvangt één van de vier Postcode Loterij Hollandse Huisjes (t.w.v. € 12,99) binnen 5-10 werkdagen thuis. 
  6. De helft van de PostcodeKanjer van € 58,9 MILJOEN wordt verdeeld onder alle deelnemers met de winnende postcode. De andere helft wordt verdeeld onder alle overige deelnemers in de winnende wijk (met de 4 cijfers van de winnende postcode).
  7. De PostcodeKanjer wordt verdeeld op basis van Kanjerpunten. Elk jaar zijn er 12 maandelijkse trekkingen en 2 extra trekkingen. Elke deelnemer aan de Postcode Loterij spaart automatisch Kanjerpunten. Per trekking ontvangt u 10 Kanjerpunten per lot. Hoe meer Kanjerpunten u heeft, hoe groter uw deel van de prijs als uw postcode wint.
  8. Bij bedragen van meer dan € 449,- zijn wij verplicht om de wettelijk vastgestelde kansspelbelasting in te houden. 
  9. Uw Kanjerlot is tot 2 jaar na aankoop te activeren.
  10. Na verwerking van uw aanmelding ontvangt u een definitieve bevestiging van uw lotnummer.
  11. U gaat automatisch meespelen met de postcode die u doorgeeft. Meespelen met een afwijkende postcode? Neem dan contact op met onze Ledenservice.
  12. U kunt maximaal 3 Kanjerloten activeren per IBAN per trekking.

Aanbod doorlopend meespelen

Tijdens het activeren van uw Kanjerlot zullen wij u ook een vrijblijvend aanbod tot doorlopend meespelen met de Postcode Loterij doen. U hoeft hier geen gebruik van te maken.

Indien u ‘doorlopend meespelen’ selecteert, speelt u met uw gekocht Kanjerlot mee met de PostcodeKanjer trekking (plus de eventuele extra trekking, indien u vóór 27 december 10.00 uur uw Kanjerlot activeert). De daaropvolgende trekking speelt u gratis mee. Hierna speelt u automatisch betaald verder voor € 14,50 per lot per trekking. Er zijn 14 trekkingen per jaar en u speelt mee zolang u wilt.

U kunt uw deelname op ieder moment opzeggen via onze Ledenservice, per post of via postcodeloterij.nl/opzeggen.

Bent u al deelnemer? Dan maakt u al kans op alle prijzen uit de maandelijkse trekking van de Postcode Loterij.

Algemeen

Informatie over meespelen met de Postcode Loterij, prijzen, deelnemersreglement, trekkingsdata, uitslagen en de actievoorwaarden vindt u op postcodeloterij.nl/voorwaarden.

De maandelijkse trekking van de Nationale Postcode Loterij vindt plaats op de laatste dag van de maand. De apriltrekking vindt plaats op 1 mei 2022, de 13e trekking op 30 juni 2022, de 14e trekking op 28 december 2022 en de decembertrekking op 1 januari 2023. De trekkingen vinden plaats vanaf 10.00 uur op Beethovenstraat 200 te Amsterdam. De uitslagen van de maandelijkse trekkingen worden elke 1e van de volgende maand gepubliceerd. Wijzigingen voorbehouden.

Samen voor een betere wereld

Meespelen met de Postcode Loterij is de leukste manier om goede doelen te steunen. Van uw inleg gaat minimaal 40% naar ruim 150 goede doelen in binnen- en buitenland die zich hard maken voor een mooiere en betere wereld.

Veelgestelde vragen

Wat is een eenmalig (Kanjer)lot?
Iedereen van 18 jaar en ouder kan een fysiek, eenmalig Postcode Loterij lot kopen bij Albert Heijn of Primera. Nadat het lot is geactiveerd via postcodeloterij.nl/activeer, speelt de koper of degene die het lot cadeau heeft gekregen, mee met de eerstvolgende maandelijkse trekking van de Postcode Loterij. Deelname is eenmalig en stopt automatisch. Daarin verschilt dit eenmalig lot met een ‘normaal’ lot bij de Postcode Loterij. Met een ‘normaal’ lot speelt u doorlopend mee, maakt u elke maand kans op prijzen en cadeaus en wordt er maandelijks een bedrag afgeschreven via automatische incasso.

Waarom moet een eenmalig (Kanjer)lot geactiveerd worden?
Om het lot mee te kunnen nemen in de trekking én bij een gewonnen prijs deze uit te kunnen keren, hebben wij persoonlijke gegevens nodig. De Nationale Postcode Loterij keert geldprijzen automatisch uit op uw IBAN/bankrekeningnummer, die daarom vóóraf bij ons bekend moet zijn. Daarnaast verloten wij elk jaar een groot aantal naturaprijzen, die wij in veel gevallen automatisch, per post, naar u toesturen. Indien u eenmalig meespeelt, schrijven wij geen geld af van het door u opgegeven IBAN/bankrekeningnummer.

Hoe lang is een eenmalig (Kanjer)lot geldig?
Na aankoop is een eenmalig lot 2 jaar geldig. Het lot kan binnen die periode geactiveerd worden.

Kan ik dit lot cadeau geven?
Ja, u kunt dit lot cadeau geven aan iemand die 18 jaar of ouder is. Het is wel belangrijk dat het lot nog niet is geactiveerd. Een niet geactiveerd lot staat (nog) niet op naam. Zodra het lot is geactiveerd is het lot gekoppeld aan persoonlijke gegevens en IBAN nummer en komen eventuele gewonnen prijzen ten goede aan de persoon op wiens naam en IBAN het lot staat.

Zit ik vast aan het abonnement na het activeren van mijn eenmalig (Kanjer)lot?
Nee. Als u het lot activeert, speelt u eenmalig mee met de eerstvolgende maandelijkse trekking van de Postcode Loterij en stopt uw deelname automatisch. Wij schrijven dan ook GEEN geld af van het door u opgegeven IBAN/bankrekeningnummer. Tijdens het activeren van uw eenmalig lot zullen wij u wel een vrijblijvend aanbod doen tot doorlopende deelname in de Postcode Loterij. Als u hier op ingaat, zal er maandelijkse automatische incasso van de lotprijs plaatsvinden via het door u opgegeven IBAN/bankrekeningnummer.

Ik heb mijn lot nog niet geactiveerd en ik wil graag met een andere trekking meespelen. Is dat mogelijk?
Indien uw lot nog niet geactiveerd is, doet u nog niet mee aan een trekking. U kunt uw eenmalig lot activeren op elk gewenst moment binnen 2 jaar na aankoop van het lot. Zodoende bepaalt u zelf op welk moment u eenmalig meespeelt met de Postcode Loterij.

Ik heb mijn lot geactiveerd, maar wil achteraf met een andere trekking meespelen. Is dat nog mogelijk?
Helaas niet. Zodra u uw lot heeft geactiveerd speelt u automatisch mee met de eerstvolgende maandelijkse trekking.

Ik wil graag met een andere postcode meespelen dan waar ik woon. Is dat mogelijk?
Tijdens het activeren van uw eenmalig lot kunt u op de stap ‘Adres’ op het ‘i’ tekentje klikken en de stappen volgen om met uw eenmalig lot op een postcode mee te spelen waarop u niet woont.

Ik ben mijn lot kwijtgeraakt. Wat nu?
Indien u uw lot al heeft geactiveerd is dit geen probleem. Uw gegevens zijn bij ons bekend en u doet automatisch mee met de eerstvolgende maandelijkse trekking. Ook ontvangt u automatisch bericht van ons indien u in de prijzen bent gevallen.

Indien u de kaart (met kaartnummer en bijbehorende pincode) kwijt bent en deze nog niet geactiveerd had, kunt u helaas niet meespelen. Het kaartnummer en pincode zijn nodig om de kaart te kunnen activeren. Bij de verkoop van eenmalige loten wordt niet geregistreerd wie welke kaart koopt. Zodoende kunnen wij het kaartnummer en bijbehorende pincode niet achterhalen en de kaart dus niet activeren voor u.

Mijn pincode/kaartnummer van mijn lot is niet goed zichtbaar. Wat nu?
U kunt bellen met onze Ledenservice op 088 – 020 10 10. Indien er voldoende gegevens leesbaar zijn die het voor ons mogelijk maken de kaart in ons systeem op te zoeken, kunnen onze medewerkers u verder helpen.