Postcode Loterij maakt gebruik van iDIN
Deelname aan loterijen, zoals de Postcode Loterij, mag in Nederland vanaf 18 jaar. Om te voorkomen dat minderjarigen aan de loterij deelnemen, maakt de Postcode Loterij
onder andere gebruik van leeftijdscontrole via iDIN.
Voordat een prijs wordt uitgekeerd kan de Postcode Loterij aan u vragen aan te tonen 18 jaar of ouder te zijn. Om dit proces snel en eenvoudig te laten verlopen maakt de Postcode Loterij gebruik van iDIN.
- Wat is iDIN?
-
iDIN is een dienst van banken waarmee u zich online kunt identificeren bij andere organisaties, zoals de Postcode Loterij, met behulp van de inlogmiddelen van uw eigen bank. Tijdens dit proces ontvangt de Postcode Loterij alleen informatie om te bevestigen dat u meerderjarig bent.
- Is iDIN veilig?
-
iDIN maakt gebruik van dezelfde beveiligingstechnieken als internetbankieren en iDEAL. De gegevens die worden verstuurd zijn versleuteld en u heeft controle over de gegevens die worden gedeeld. De Postcode Loterij krijgt via iDIN alleen informatie om te bevestigen dat u 18 jaar of ouder bent.
- Kan ik iDIN gebruiken?
-
iDIN is beschikbaar voor klanten van een groot aantal banken: ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Rabobank, RegioBank en SNS. Als u bij deze banken gebruikmaakt van internetbankieren, kunt u iDIN gebruiken. Meer informatie over iDIN leest u op: https://www.idin.nl/
- Ik heb geen iDIN. Wat nu?
-
Lukt het niet om uw leeftijd te bevestigen via iDIN en wilt u een andere optie gebruiken? Kijk dan hier.
Heeft u hulp nodig? Neem dan gerust contact op met onze Ledenservice. Dit kan telefonisch via 088 - 020 10 10, via de chat of per e-mail. We zijn berikbaar van maandag t/m vrijdag 09:00 tot 21:00 uur en op zaterdag van 09:30 tot 16:00 uur.