1990

Goede doelen van het eerste uur

Vanaf de oprichting heeft de Postcode Loterij vele goede doelen gesteund. In 1990 waren dat er 3: Novib, VluchtelingenWerk, Natuurmonumenten. Door de snel stijgende opbrengst kwamen er in 1993 nog 4 bij, waaronder WNF en Unicef. Nu zijn het 103 goede doelen.

1990

Goede doelen van het eerste uur

Vanaf de oprichting heeft de Postcode Loterij vele goede doelen gesteund. In 1990 waren dat er 3: Novib, VluchtelingenWerk, Natuurmonumenten. Door de snel stijgende opbrengst kwamen er in 1993 nog 4 bij, waaronder WNF en Unicef. Nu zijn het 103 goede doelen.

Logo's Goede doelen

Goede doelen van het eerste uur

Vanaf de oprichting heeft de Postcode Loterij vele goede doelen gesteund. In 1990 waren dat er 3: Novib, VluchtelingenWerk, Natuurmonumenten. Door de snel stijgende opbrengst kwamen er in 1993 nog 4 bij, waaronder WNF en Unicef. Nu zijn het 103 goede doelen.

Postcode Loterij op televisie

‘De 64.000 Gulden Vraag & de Postcode Loterij’ is de allereerste show van de Postcode Loterij op televisie. Gepresenteerd door Jos Brink en Manuela Kemp. Het jaartal: 1990. Legendarisch, omdat we de eerste loterij ooit waren met een eigen TV-show.

De 64.000 gulden vraag

Postcode Loterij op televisie

‘De 64.000 Gulden Vraag & de Postcode Loterij’ is de allereerste show van de Postcode Loterij op televisie. Gepresenteerd door Jos Brink en Manuela Kemp. Het jaartal: 1990. Legendarisch, omdat we de eerste loterij ooit waren met een eigen TV-show.

64.000

Postcode Loterij op televisie

‘De 64.000 Gulden Vraag & de Postcode Loterij’ is de allereerste show van de Postcode Loterij op televisie. Gepresenteerd door Jos Brink en Manuela Kemp. Het jaartal: 1990. Legendarisch, omdat we de eerste loterij ooit waren met een eigen TV-show.

1992

Allereerste ambassadeur: Henny Huisman

‘De dag dat Henny Huisman aanklopt met een cheque van honderduizenden guldens, moet de mooiste van je leven zijn’. Dat was toen. En dat is nu nog steeds. Alleen is het ruim twintig jaar later niet Henny, maar Winston of Gaston die voor uw deur staat. En is de prijs in euro’s.

1992

Allereerste ambassadeur: Henny Huisman

‘De dag dat Henny Huisman aanklopt met een cheque van honderduizenden guldens, moet de mooiste van je leven zijn’. Dat was toen. En dat is nu nog steeds. Alleen is het ruim twintig jaar later niet Henny, maar Winston of Gaston die voor uw deur staat. En is de prijs in euro’s.

Allereerste ambassadeur: Henny Huisman

‘De dag dat Henny Huisman aanklopt met een cheque van honderduizenden guldens, moet de mooiste van je leven zijn’. Dat was toen. En dat is nu nog steeds. Alleen is het ruim twintig jaar later niet Henny, maar Winston of Gaston die voor uw deur staat. En is de prijs in euro’s.

1993

Introductie van de PostcodeStraatprijs

Met ruim 25 jaar is de Straatprijs de langstlopende prijs van de Postcode Loterij. Winnen met je buren, dat is het idee. In de beginjaren ontvingen deelnemers met de winnende postcode een cheque van 3.000 gulden van Reinout Oerlemans. Destijds hét gezicht van de Straatprijs.

1993

Introductie van de PostcodeStraatprijs

Met ruim 25 jaar is de Straatprijs de langstlopende prijs van de Postcode Loterij. Winnen met je buren, dat is het idee. In de beginjaren ontvingen deelnemers met de winnende postcode een cheque van 3.000 gulden van Reinout Oerlemans. Destijds hét gezicht van de Straatprijs.

Introductie van de PostcodeStraatprijs

Met ruim 25 jaar is de Straatprijs de langstlopende prijs van de Postcode Loterij. Winnen met je buren, dat is het idee. In de beginjaren ontvingen deelnemers met de winnende postcode een cheque van 3.000 gulden van Reinout Oerlemans. Destijds hét gezicht van de Straatprijs.

2000

Seizoen 1 van Miljoenenjacht

De jacht op het gouden koffertje met 5 miljoen is sinds 2000 op de Nederlandse televisie te zien. Het spel is sindsdien uitgebreid met het spelelement Miljoenenjacht Bingo. Hierdoor kunnen deelnemers thuis op de bank ook meespelen. En miljoenen winnen met hun eigen Bingokaarten.

2000

Seizoen 1 van Miljoenenjacht

De jacht op het gouden koffertje met 5 miljoen is sinds 2000 op de Nederlandse televisie te zien. Het spel is sindsdien uitgebreid met het spelelement Miljoenenjacht Bingo. Hierdoor kunnen deelnemers thuis op de bank ook meespelen. En miljoenen winnen met hun eigen Bingokaarten.

Wimpel 2000

Seizoen 1 van Miljoenenjacht

De jacht op het gouden koffertje met 5 miljoen is sinds 2000 op de Nederlandse televisie te zien. Het spel is sindsdien uitgebreid met het spelelement Miljoenenjacht Bingo. Hierdoor kunnen deelnemers thuis op de bank ook meespelen. En miljoenen winnen met hun eigen Bingokaarten.

Nelson Mandela, de eerste internationale ambassadeur

Wereldleiders, acteurs en entrepreneurs zagen wat wij ook zagen. Dat de Postcode Loterij een unieke win-winsituatie is. Én deelnemers kunnen samen prijzen winnen én met de opbrengst wordt de wereld verbeterd. De allereerste internationale ambassadeur was niemand minder dan: Nelson Mandela.

Nelson Mandela, de eerste internationale ambassadeur

Wereldleiders, acteurs en entrepreneurs zagen wat wij ook zagen. Dat de Postcode Loterij een unieke win-winsituatie is. Én deelnemers kunnen samen prijzen winnen én met de opbrengst wordt de wereld verbeterd. De allereerste internationale ambassadeur was niemand minder dan: Nelson Mandela.

Nelson Mandela, de eerste internationale ambassadeur

Wereldleiders, acteurs en entrepreneurs zagen wat wij ook zagen. Dat de Postcode Loterij een unieke win-winsituatie is. Én deelnemers kunnen samen prijzen winnen én met de opbrengst wordt de wereld verbeterd. De allereerste internationale ambassadeur was niemand minder dan: Nelson Mandela.



2001

Gaston ruim 15 jaar ‘mister Postcode Loterij’

Goooooooeeddddemorgen! Nederland leerde zijn karakteristieke stemgeluid kennen als voice-over bij tv-programma’s. Sinds 2001 kennen we ook zijn gezicht. Het jaar dat hij ambassadeur werd van de Postcode Loterij. En wie wil Gaston nou niet voor zijn deur? Met een cheque. En zijn aanstekelijke enthousiasme.

2001

Gaston ruim 15 jaar ‘mister Postcode Loterij’

Goooooooeeddddemorgen! Nederland leerde zijn karakteristieke stemgeluid kennen als voice-over bij tv-programma’s. Sinds 2001 kennen we ook zijn gezicht. Het jaar dat hij ambassadeur werd van de Postcode Loterij. En wie wil Gaston nou niet voor zijn deur? Met een cheque. En zijn aanstekelijke enthousiasme.

Wimpel 2001

Gaston ruim 15 jaar ‘mister Postcode Loterij’

Goooooooeeddddemorgen! Nederland leerde zijn karakteristieke stemgeluid kennen als voice-over bij tv-programma’s. Sinds 2001 kennen we ook zijn gezicht. Het jaar dat hij ambassadeur werd van de Postcode Loterij. En wie wil Gaston nou niet voor zijn deur? Met een cheque. En zijn aanstekelijke enthousiasme.

2009

Introductie van Postcode Loterij fiets

2009

Introductie van Postcode Loterij fiets

Wimpel 2009

Introductie van Postcode Loterij fiets

2009

Heel Nederland aan de LED verlichting

Een ongekende actie van de Postcode Loterij in 2009: alle 2,5 miljoen deelnemers ontvangen gratis een energiezuinige LED-lamp. De actie was een samenwerking met het Wereld Natuur Fonds. Doel: klimaatverandering tegengaan door Nederland kennis te laten maken met de nieuwe generatie duurzame verlichting.

2009

Heel Nederland aan de LED verlichting

Een ongekende actie van de Postcode Loterij in 2009: alle 2,5 miljoen deelnemers ontvangen gratis een energiezuinige LED-lamp. De actie was een samenwerking met het Wereld Natuur Fonds. Doel: klimaatverandering tegengaan door Nederland kennis te laten maken met de nieuwe generatie duurzame verlichting.

Wimpel 2009

Heel Nederland aan de LED verlichting

Een ongekende actie van de Postcode Loterij in 2009: alle 2,5 miljoen deelnemers ontvangen gratis een energiezuinige LED-lamp. De actie was een samenwerking met het Wereld Natuur Fonds. Doel: klimaatverandering tegengaan door Nederland kennis te laten maken met de nieuwe generatie duurzame verlichting.